BERAS PERANG TERBAIK UNTUK KULIT WAJAH


Image result for brown rice\




Kulit yang sempurna. Berapa ramai daripada kita melihat cermin setiap pagi dan sangat berpuas hati dengan apa yang kita lihat? terima kasih, kepada semua pencemaran dan sinaran UV yang memberi hadiah yang baik kepada saya dengan membuat kulit wajah saya menjadi gelap, suram, kusam dan berjerawat.
 Now, saya dah tak risau lagi dengan produk organik dari bahan semulajadi daripada MudMama iaitu MudMama brown rice masker. Kandungannya yang kaya serat dan mineral penting untuk kulit muka. Dengan bahan utamanya adalah beras perang,dan ditambah dengan ekstrak tumbuhan dan madu untuk memberi kesan yang baik untuk kulit. Beras perang mempunyai khasiat dan keunikannya sendiri dalam penjagaan kesihatan dan kecantikan. Penggunaan yang kerap dan teratur mampu menyelesaikan masalah kulit anda. Beras perang berfungsi dengan baik untuk menjadikan kulit anda bebas dari cela. Juga, protein-protein yang terdapat dalam beras ini juga diketahui berfungsi sebagai exfoliant yang kuat. Ia  menggalakkan pertumbuhan sel kulit yang baru dan merangsang aliran darah dalam kulit kita, memberikan kita kulit wajah yang cerah dan bercahaya.
2. Anti-aging
Diperkaya  dengan protein yang tinggi, kebaikan beras perang  akan melindungi kulit dari berkedut kulit kendur dan garis halus.Penurunan paras gula darah boleh menyebabkan stres, yang merupakan punca utama penuaan. Karbohidrat kompleks yang terdapat dalam beras perang dapat membantu mengawal paras gula darah, mencegah penuaan pramatang. Beras ini juga dikatakan sangat berkesan apabila digunakan secara topikal, dalam mencegah kedutan.

3. Mengekalkan Keanjalan Kulit
Selenium yang terdapat dalam beras perang membantu mengekalkan keanjalan kulit dan 
mengurangkan keradangan kulit.

4. Merawat Jerawat
 Beras perang dipenuhi dengan antioksidan, vitamin, dan magnesium, yang melindungi kulit dari kecacatan dan jerawat. Insulin yang dihasilkan oleh beras putih akan merangsang pengeluaran sebum pada kulit. Lebihan sebum pada kulit boleh menyebabkan jerawat. Tetapi, Beras perang berkesan mencegah masalah ini. Kepelbagaian beras ini mengandungi sifat astringen dan penyejukan, yang terbaik apabila digunakan pada jerawat. Ia melegakan ketegangan dan membantu mengurangkan kemerahan yang mengelilingi jerawat.

5. Mengurangkan Rashes Dan Sunburns
Kandungan kanji yang tinggi pada beras perang berfungsi dengan berkesan melegakan ekzema. Apa yang anda perlu lakukan ialah mencelup kain bersih di dalam air beras perang dan perlahan-lahan lapkan kawasan yang terkena jangkitan. Ulangi proses selama lima minit dan biarkan kering. Lakukan rawatan ini dua kali sehari selama 10 hari, Insyallah pasti akan memberikan kelegaan pada kulit.

6. Mengurangkan Rashes Dan Sunburns

Adakah matahari sangat panas pada hari ini? Jangan risau, di sini kami memberi anda penyelesaian yang murah dan berkesan untuk menghilangkan kesan terbakar pada kulit anda. Beras perang mempunyai ciri anti-radang dan penyejukan tinggi yang berguna untuk melegakan ruam. Ia membantu dalam memulihkan  kulit dengan cepat, melindungi kulit daripada membentuk sebarang tanda, contohnya kesan sunburn.

sila klik dan kongsi link dibawah  untuk menikmati manfaatnya







Comments

Popular Posts