5 LANGKAH MUDAH MEMAKAI MASKER WAJAH





5 LANGKAH MUDAH MEMAKAI MASKER WAJAH
    LANGKAH 1: Bersedia untuk membuat keadaan anda menjadi huru-hara. Jika anda memakai masker wajah semasa berehat di dalam tab mandi, anda tidak perlu bimbang tentang keadaan huru-hara. Anda boleh menutup muka, leher dan hanya berehat. Tetapi, jika anda tidak mempunyai masa untuk mandi, maka anda perlu mengikat rambut anda dengan kemas dan pastikan tiada rambut menyentuh muka anda .Pastikan anda memakai pakaian yang selesa dan tidak menganggu wajah anda.

    LANGKAH 2: Saya sentiasa mengesyorkan sebelum memakai masker wajah, anda perlu membersihkan wajah dahulu. Gunakan pembersih harian anda untuk menyingkirkan semua kotoran, minyak dan solekan di wajah. Ini akan membantu untuk memastikan bahawa anda menerima semua manfaat yang terdapat  di dalam masker wajah.

LANGKAH 3: Menggunakan tangan yang lembap, sapukan masker wajah anda ke kulit lembap.. Jangan gosok masker wajah terus ke kulit anda. Ia harus dibiarkan kering di kulit. Elakkan dari kawasan mata dan bibir. Jangan lupa sapukan juga pada leher.
   
 LANGKAH 4: Tunggu. Anda perlu menggunakan masker wajah ini  10-15 minit, jangan biar terlalu kering.Jangan biarkan topeng muka anda selama 20 atau 30 minit. Keuntungan produk terikat kepada arahan untuk digunakan. Pastikan anda mengikutinya dengan tepat.

    LANGKAH 5: Sudah tiba masanya untuk membuang masker wajah. Anda tidak perlu terlalu kasar apabila membersihkannya. Gunakan banyak air dan kain untuk membersihkan masker wajah perlahan-lahan. Jangan gosok!, keringkan perlahan-lahan dengan tuala yang kering dan bersih.
Related image

TIPS KECANTIKAN

Tip Kecantikan 1: Sebelum memakai masker wajah anda, sapukan sedikit gel mata atau krim mata di sekeliling mata. Ini akan membantu melindungi kawasan ini daripada dehidrasi.

Tip Kecantikan 2: Apabila masker wajah  anda telah kering dan sudah tiba waktunya untuk dibersihakan, letakkan kain lap hangat dan basah di atas muka anda dan biarkan seketika pada  kulit anda dalam beberapa saat. Ulang beberapa kali untuk membantu melonggarkan dan membersihkan masker wajah dari kulit anda. Petua ini akan menjadikan proses pembilasan lebih mudah dan lebih lembut untuk kulit anda
.

please share and like jika anda ingin dapatkan lebih banyak tips tentang penjagaan diri

Comments

Popular Posts